vrijdag 25 januari 2013

Santenay Swap

Finally... Today was THE Santenay Swap, me and Anna had this crazy idea to knit each other a gift, make lunch for each other and of course gift some yarn ;) both very excited....will the other like what you have made, are the colours perfect.....? Fortune was with us cause we both had friends who asured us we were spot on ;) and let me tell you...you were right ;)

Eindelijk was het zover, vandaag was DE Santenay Swap, Anna en ik hadden een gek idee, zullen we voor elkaar wat breien, voor elkaar lunch maken en natuurlijk een garen als cadeautje ;) errug spannend of de ander t wel leuk vond wat we gingen maken, gelukkig hadden we alletwee vriendinnen die ons verzekerden dat we de goede keuzes hadden gemaakt
;)






We both made each other fingerless mitts and I love mine (wearing them now) ;)

Blijkt dat we alletwee vingerloze handschoentjes voor elkaar hadden gemaakt en ben helemaal verliefd op die van mij, ik heb ze zelfs nu nog aan tijdens het typen ;)





Anna made some delicious cupcakes, no sweet ones but with bacon, blue cheese, sundried tomatoes, basil....yummie. I made lambs sirloin with fried sage, but forgot to take a pic....

Anna had heerlijke hartige cupcakes gemaakt, met spekjes, blauwe kaas, zongedroogde tomaatjes, basilicum.....yummie. Ik had lamsbiefstuk met gefrituurde salie gemaakt, alleen vergeten een foto van te maken....



Anna bought me a very special limited editon whiskey from Den Bosch... We allready tasted it ;) I bought her some special teas from Palais des Thés and yes these are allready tasted too ;)

Anna had een hele speciale limited edition whiskey gekocht uit Den Bosch.... Al geproefd natuurlijk, ik had voor haar speciale thee van Palais des Thés, en ja ook al geproefd ;)


Then the yarn, the most difficult for me, I wanted to dye her skeins myself in perhaps a new yarn base for the shop 125m/50gr; 75% Yak/25% camel. It's super soft and fluffy and takes the dye beautifully. I'm glad she loved the colours. She gave me a gorgeous skein from Dye for Yarn a lace weight 70%merino/20% silk/10% cashmere in a very dark purple.

Het garen vond ik het moeilijkst, ik wilde voor Anna zelf wat verven en wel in misschien een nieuwe basis 125m/50gr; 75% Yak/25% camel. Heerlijk zacht en het pakte de verf super mooi en ik ben blij dat ze de kleuren mooi vond ;) Van Anna kreeg ik een supermooie streng van Dye for Yarn een lace gewicht garen van 70%merino/20% silk/10% cashmere in een hele donker paars.





I really enjoyed knitting for a friend, it's been a while since I did that. I just couldn't stop smiling during knitting the mitts. I hardly ever knit for myself/family/friends, my samples all need to be in mint condition for trunk shows. Well that's going to change, that skein of yarn I got today will become a shawl for me ;)

Ik heb echt genoten van het breien voor een vriendin, dat was al lang geleden dat ik dat deed. Tijdens het breien van de vingerloze handschoentjes bleef ik maar glimlachen. Ik brei eigenlijk nooit voor mezelf/familie/vrienden, alle voorbeelden moeten altijd in perfecte comditie zijn voor beurzen. Maar dat gaat veranderen want dat strengetje dat ik vandaag heb gekregen word een mooie shawl voor mijzelf ;)


- Marleen

1 opmerking:

Anne zei

Thanks Anna for giving Santenay her deserved slice of meat!! :)))