maandag 4 juni 2012

Design Process: Top Down Cardi part 7


Done with the border!!! Finally ;) Next are the calculation for the sleeves, as you can see there's room to pick up a couple sts to accommedate a little bit of room for movement.... Always pleasurable if you can move you arms ;) so the math is more to centre the lace pattern repeats so it will look the same on both sleeves.

Hèhè, eindelijk klaar met de onderrand ;) nu volgt de berekeningen voor de mouwen, zoals je ziet is er ruimte voor het opnemen van een paar extra steken zodat je wat meer beweegruimte hebt.....altijd fijn, toch? Als je je armen kan bewegen ;) De berekeningen zijn meer om ervoor te zorgen dat het kantpatroon goed gecentreert is zodat alletwee de mouwen er hetzelfde uitzien.








Now I have a problem.... the project isn't really fitting in my Monroe bag, as you can see ;) So this will be the project I'll work at home on. As a matter of fact; I normally have more projects that I' m working on, cause not all projects leave the house, samples for magazines, for example, I rarely work on outside of the house. Not because I need to keep them secret, but more of an oh dear I spillt something on it, kind of way. Also projects with lots of beads are done inside the house, so when I push the box with beads onto the floor, I can pick them up without everyone tripping over it ;) the same is for difficult lace, not that you're going to trip over it but to avoid ripping lots back, it's best if I don't chat while knitting on them.....
Another reason for heaving multiple projects is the way I feel when I've finished the project.....visualise a black hole..... I don't know what it is but I always get a bit depressed when I'm done, lack of purpose I guess... Since I know that, I always start a next project when I'm almost done..... Guess what I'm going to do next ;)

Nu heb ik een probleem...... mijin topdowncardi past niet meer in mijn mooie monroe tas, zoals je kunt zien. Dus hiere kan ik alleen nog maar thuis aan werken. Normaal gesproken werk ik eigenlijk altijd wel aan meerdere projecten tegelijkertijd. Gewoon omdat niet alle projecten buitenshuis gebreid kunnen worden, bijvoorbeeld de modellen die ik brei voor de tijdschriften verlaten het huis nooit, niet zozeer vanwege geheimhouding maar meer vanwege het "oops, mors ik nu wat op je breiwerk" gevaar. Net zoals projecten met veel kralen, die blijven ook in huis, dit meer omdat ik nog wel eens de neiging heb om het bakje met de kraaltjes om te stoten..... Thuis kan ik ze tenminste gewoon oprapen zonder dat er mensen over uitglijden ;) hetzelfde geld ook voor een wat moeilijker lace project, niet verstandig als ik klets en daaraan brei, leidt meestal tot het uithalen van grote stukken....
Een andeere reden om met meerdere projecten tegelijkertijd bezig te zijn is omdat ik altijd een beetje depri wordt als het af is.... Gebrek aan een doel hebben vermoed ik.... En sinds ik dat weet begin ik altijd met een volgend project als ik bijna klaar ben..... Rara waar ga ik mee beginnen? ;)





- Marleen

Geen opmerkingen: