maandag 7 december 2009

My Shawl To Dye For

Remeber my dye-ing experiment? I did a workshop Natural dye-ing in Belgium organized by Monique of Herba Lana. I dyed 200 grams of lovely biological wool. It hang a while on the stairs, so I could look at it and think of what I wanted with it. It took a while because of it's colors It was difficult to design something to show of the yarn. It was much fun knitting this shawl and rather fast. DH could exactly see when I worked on it, cause my fingers turned brown of the dye :) But I finished it last week and my Shawl To Dye For (as I called it) is blocking. It will be warm, ideal for the cold evenings to come :)


Herinneren jullie mijn verf experiment nog? Ik heb een workshop gevolgd over Natuurlijk verven in Belgie bij Monique van Herba Lana. Ik had 200 gram mooie biologische wol geverfd en de strengen hingen al een tijdje aan de trap zodat ik er naar kon kijken en bedenken wat ik er mee wilde. Het duurde wel even voordat ik iets had bedacht vanwege de kleuren. Soms is het best moeilijk om een ontwerp te maken waarbij de wol en de kleuren mooi uitkomen. Ik heb er van genoten om dit te breien en het ging lekker snel. DH kon precies zien wanneer ik eraan gewerkt had vanwege mijn bruine vingers :) Maar vorige week heb ik de laatste naald gebreid en mijn Shawl To Dye For is geblocked. Het is een ideale shawl voor de koude winteravonden :)


Geen opmerkingen: