zaterdag 21 februari 2009

personal / persoonlijk

We worry a bit about our youngest, she's a lot like Stijn, except that she has more ASD stuff. At the moment she's having a lot of trouble reading the emotions of our faces. If I tell her to get her jacket, she starts crying cause mommy is angry with her. It takes a lot of time to convince her that I'm not (and you do have to make sure that your body language is saying the same) I do remember that Stijn and Ame both had the same issue, but now I'm finding it harder to deal with. School is a disaster, she's the kid on the left. Her teacher told me that she finds it extremely dificult to 'reach' her. I'm now waiting for a phonecall from Stijn's psychiatrist, perhaps she can give us some tips how to handel her. I'm glad the kids have a week spring break :-) Enough whining, I'm going to cuddle my kids :-)

We maken ons een beetje zorgen om de jongste, ze lijkt erg op Stijn alleen heeft zij meer ASS problematiek. Op dit moment heeft ze erg veel moeite om emoties van je gezicht te lezen. Als ik aan haar vraag of ze haar jas gaat aantrekken, begint ze te huilen omdat mamma boos is op haar. Het kost een hoop tijd om haar ervan te overtuigen dat dat niet zo is (en je moet vooral zorgen dat je lichaamstaal hetzelfde zegt) Ik kan me van Stijn en Ame me ook nog wel herinneren dat ze daar problemen mee hadden/hebben. Maar ik vind het nu veel moeilijker om ermee om te gaan. School is een ramp, ze is het kindje aan de linkerkant. Haar juf geeft aan dat ze het erg moeilijk vind om haar te 'bereiken'. Ik wacht nu op een telefoontje van Stijn zijn psychiater, misschien kan zij ons wat handvaten geven over hoe we hier mee om moeten gaan. Wel lekker dat ze nu een weekje vakantie hebben :-) Nou genoeg gezeurd, ik ga mijn kinderen eens lekker knuffelen :-)

3 opmerkingen:

MorganMagic zei

eerst en vooral: knuf!!!!!!!

MorganMagic zei

ik ken er weinig van, van die problematiek, maar één ding weet ik wel héél erg zeker: jouw kinderen hebben 300% geluk met een mama als jij, en dat geeft mij alvast het vertrouwen dat het wel goedkomt... - je zal alles doen wat je kan om elk kind te laten zijn wie hij/zij is, je zal ze altijd onvoorwaardelijk graag zien, en ze zullen hun weg wel vinden, elk op zijn/haar manier...

maar ik snap dat het een zware dobber is...
je weet me te vinden hè ;)

Marleen zei

Dank je :-)
Ik zeg altijd maar:
ieder kind heeft een gebruiksaanwijzing, bij die van mij tellen ze wat meer pagina's :-)