dinsdag 27 januari 2009

WIP

Time to talk about stuff I'm working on :-) I'm working 2 big projects right now (and a lot not so big, lol) The first one is a red cabled sweater, as always a fitted model, cause I like it that way :-) I'm making it from Rowan Cashsoft DK and I love the yarn, the more I work with Rowan Yarns the more I like them. It might be a pricey yarn, but it's money well spend. When I was swatching for this sweater, the cabled pattern looked great, but when I started with the knitting it didn’t like the way it turned out, so I’ve ripped it out and re-wrote the pattern and now it looks stunning IMHO :-) I’m halfway done with the back.


Het is tijd om het weer een over breien te hebben en waar ik mee bezig ben :-) Op dit moment ben ik bezig met 2 grote projecten tegelijkertijd (en een helehoop kleiner spul, lol) De eerste is een rode kabeltrui, zoals gewoonlijk een aansluitend model omdat ik dat mooi vind :-) Ik maak het van Rowan Cashsoft DK en dit garen is geweldig, hoe meer ik met Rowan werk, hoe mooier ik de garens vind. Het is misschien wel prijzig garen maar ik vind het z'n geld wel waard. Toen ik bezig was met de proeflapjes voor dit project, zag het kabelpatroon er geweldig uit maar toen ik begon met het breien van de trui, vond ik het helemaal niks. Dus heb ik alles uit getrokken, het patroon opnieuw geschreven en nu ziet het er wel geweldig uit IMHO. Ik ben nu halverwege het rugpand.


The next project is a summerdress!!!! Yes I'm allready making stuff for the summer :-) I noticed that I'm making loads of stuff in purple, So, no purple this time :-) I do love purple, but I chose some gorgious green colour this time. It’s time to start some summer knitting and what better way then to make a dress. I’m knitting the front and back flat so the seams will hold the dress in shape. Front and back will be the same. Again Rowan yarn; All seasons Cotton. I’m really enjoying the yarn and the pattern. The yarn has a perfect stitch defenition and the pattern is perfect to listen by. I downloaded all episodes of Cast on. That is a great show, please all: go and listen. It feels like i’m flying :-) The picture is from 2 days ago and today I’m allready increasing the waist shaping from the back, the pattern works like a charm :-)


Het tweede project is een zomerjurkje!!! Yep ik ben al bezig met de zomer :-)Het viel me op dat ik wel heel veel dingen in het paars maak, dus deze keer geen paars ;-) Ik hou van paars maar deze keer maak ik iets in een fantastische kleur groen. Het is tijd om nu te beginnen met zomerbreisels, als je ze tenminste deze zomer nog aan wilt, en wat is er beter dan een zomerjurkje. Het voor- en rugpand brei ik plat en niet rond zodat de zijnaden wat extra steun geven en de jurk in model blijft. Het voor- en achterpand worden precies hetzelfde gebreid. En alweer Rowan garen Deze keer Rowan All Seasons Cotton. Het garen is heerlijk om mee te breien en laat de steken mooi uitkomen. Het patroon is precies interessant genoeg om bij de les te blijven en om te luisteren naar een geweldige podcast; Cast on Gaat allen luisteren, ze is grappig en speelt geweldige breimuziek. Ondertussen vliegt mijn breiwerk door mijn vingers ;-) De foto is van 2 dagen geleden en ik ben nu alweer bij de meerderingen na de taille, het patroon loopt als een tierelier :-)

Geen opmerkingen: