zaterdag 5 januari 2008

Gelukkig nieuwjaar / Best wishes for 2008

De beste wensen voor 2008!!!! Ik hoop dat iedereen in het nieuwe jaar veel tijd heeft om lekker te kunnen breien en haken, of andere dingen die je graag doet.
Ik doe niet aan voornemens voor het nieuwe jaar dus van mij geen lijstje wat er gaat veranderen in 2008 Ik vindt dat goede voornemens het hele jaar door gemaakt moeten worden (en het liefst natuurlijk ook nog waargemaakt!).
Dus weer over tot de orde van de dag. (Is ons Mare niet geweldig, ze draagt een jurkje wat ik ooit voor Ame gemaakt heb)

All the best wishes for 2008!!!! I‘ll hope that everyone will have a lot of time to knit, crochet, or what ever you like to do this new year. I’m not in to good intentions for the New Year. I think that you’ll need good intentions all year round (and hopefully also proved!) Therefore back to the routine (Hasn't she a great dress I made it years ago for Ame)

Een keer raden waarom ik nu pas blog. Ik geef een hint het is nu 5 jan. En ik moest iets doen voor 5 jan……
En het is gelukt!!!! Gisteren heb ik om 21:30 mijn patroon ingestuurd naar Knitty.com. Dus het is nu afwachten of het ontwerp leuk genoeg is voor Knitty. Het ontwerp heeft nu dus ook een naam, ik heb het vernoemd naar Mare. De afgelopen dagen ben ik druk bezig geweest met het nalezen om alle bugs eruit te halen die er tijdens het typen insluipen.

Guess why I didn’t blog sooner. I’ll give you a hint, today is Jan 5th, and I had to do something before the 5th.....
I did it!!!! Yesterday evening I’ve send in my submission to Knitty.com. So now I just have to wait if they like my design. Oh and I finally named it Mare. Last few days I’ve been busy to read and read, to get those last bugs out.

Ook zo iets geks over inzendingen. Ik heb nog steeds niks gehoord van Magknits en ik wilde gisteren een mailtje sturen, kom ik niet meer op de goede pagina. Als je op submissions klikt krijg je de advertentie pagina.
Hier word ik wel een beetje moe van dat ze bij de meeste magazines niet de moeite nemen om een mailtje te beantwoorden. Ter illustratie: begin augustus ik heb 2 ontwerpen ingezonden naar Knitting Magazine, dit was naar aanleiding van een uitnodiging van hun senior editor en daarna heb ik niks meer gehoord….
Dat is dus al 5 maanden geleden!!!! Ik weet dat ze de ontwerpen gehad hebben, ze hebben ook een wisseling gehad van editor, maar ze reageren gewoon op geen enkel mailtje. Ik heb er inmiddels een stuk of 4 gestuurd, ik denk dat ik nu maar gewoon een mailtje stuur dat ik de ontwerpen terug trek. En daar stuur ik dus gewoon niks meer in. Mijn volgende inzendingen bevatten een tijdslimiet waarbinnen ze moeten reageren anders trek ik het ontwerp terug. Want zolang dat mijn ontwerpen bij hun op de plank liggen mag ik er niks mee doen, ik kan het niet ergens anders insturen en ik kan het ook niet publiceren. Ontwerpen kost een hoop tijd, en als ik ze daarna niet kan gebruiken kost het me een hoop tijd en geld.

I have to mention something strange about sending in submissions, I still haven’t heard from Magknits and when I wanted to send her an e-mail I couldn’t get on the right page. If you go to submissions on the site you’ll get the advertise page.
This kind of stuff freaks me out a little, most of the magazines don’t bother to reply on your mail, and I’m not the kind of girl that harass them by sending them tons of e-mails, For example: last august I send in 2 submissions to Knitting Magazine, that was on invite of the senior editor, after that I didn’t hear a thing.....
That’s 5 months ago!!!! I know they got the submissions, and they have a new editor, but they just ignore any conversation by mail. I’ve send 4 e-mails to ask for a response. But the next mail they are getting is one where I re-submit the designs. And I won’t send anything more to them.
My next submissions will have a line in it that they have to response within a specific time period otherwise I re-submit. Because all the time the design is lying on a shell, I can’t do anything with it. I can’t submit it elsewhere, and I can’t publish it anywhere. And designing costs a lot of time, if I can use the design it’s costing me a lot of time and money.







Nu nog wat leukere dingen, het rokje van Ame is af. Net zoals een rood rokje (ik heb nog een hoop katoen liggen, vandaar). Ik heb ook nog wat lopen improviseren me een kort sjaaltje. Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden ben over hoe het eruit is komen zien




Now for something complety different. I've finished the skirt of Ame, and I had some cotton lying around so I also made a red skirt.



I also improvised to make a scarflette, and I have to say a realy like how it turned out






Tot gauw!!

See you soon!!

Geen opmerkingen: