dinsdag 18 december 2007

Ajoursjaal af / Lace scarf finished

Het is de afgelopen week een gekkenuis geweest, zondag 9 december heb ik op de Dickensmarkt gestaan http://www.brandevoort.org/users/dickens/ Het was erg leuk, veel reacties gehad, redelijk verkocht. Het was alleen jammer dat het licht af en toe uitviel. Grappig genoeg heb ik het meeste verkocht in het donker, Ik heb heel wat afgeroepen, kom snel voelen je hoeft mijn produkten niet te zien om ze geweldig te vinden…LOL

En dan nog die regen….
Maandag en dinsdag heeft dus alles wat ik mee heb gehad in de huiskamer te drogen gehangen. Gelukkig was het niet nat geregend helaas wel erg vochtig.
Je wilt niet weten wat een puinhoop het dus binnen was. Ik heb wel een uitnodiging gehad om volgend jaar een van de etalages in te richten. Dus da’s wel weer heel leuk.:-)
Dit is voorlopig wel de laatste markt waar ik op gestaan heb, het kost me teveel tijd, teveel geregel (vooral een oppas vinden voor de kinderen)
Zo’n stand moet er natuurlijk ook een beetje fatsoenlijk uit zien, en hoe meer je verkoopt hoe leger de kraam en dat heb je niet ff in een paar dagen weer bijgewerkt:-)



Deze week wel veel gebreid


  1. de Eleganza- snowflake 3x (2x ook al verkocht)

  2. de Coco flanel- Navy 1x (ook al verkocht)

  3. de Creme de fraise 1x (voor de Etsy-shop)

  4. de Springtime 2x (voor de Etsy-shop)


It has been madness last week, on Sunday the 9th of December I had a stand on the Dickensfair http://www.brandevoort.org/users/dickens/
It was nice, lots of comments, and I’ve sold some stuff. There was one downside: they had some trouble with the lights (strangely enough I sold the most stuff in the dark) I jelled a lot of: please come and feel my products, you don’t have to see them to like them, and it worked....LOL
And then there was also some rain....
Monday and Tuesday was a disaster in my living room, all my stuff needed to hang out to dry, It didn’t get wet but it was a bit damped.
I did get an invitation to do some decorating in one of the showrooms they have next year.
For now, this is the last fair I’ve been going. It’s to complicated to go, you have to arrange a lot to go away for one day, (especially for the kids)
And when you go you have to do it right, your stand has to look stunning, and the more you sell, the emptier your stand gets. You can’t fill it up in days...(even I can’t knit that fast) :-)




I’ve knitted a lot last week

    1. the Eleganza- snowflake 3x (2x already sold)

    2. The Coco Flannel- Navy 1x (sold)

    3. The Creme de Fraise 1x (for my Etsy-shop)

    4. The Springtime 2x (for my Etsy-shop)


En de ajoursjaal is af!!!!! Ik heb er nog geen naam voor.
Ik heb ‘m van de week geblocked en ik kon bijna niet ophouden met ernaar te kijken, hij is zo mooi geworden. Ik ben altijd weer verbaasd welk effect blocken heeft.
Nog wat weetjes over de ajoursjaal: het is gemaakt van Carezza van Adriafil, een angora blend(70% angora, 10% wol, 20% polyamide) en is dus echt superzacht. En ik moet zeggen dat na het blocken je ook niet meer zo’n last hebt van die losse haartjes.

And I finished my lace scarf !!!! Idon't have a name yet
I've blocked it, I couldn't stop looking at it, it's georgeos and it always amazes me what kind off an effect you get when you block
Some stuff you might want to know about the scarf: It's made from Carezza from Adriafil, an angora blend (70% angora, 10% wool, 20% polyamid) So it's really soft.
And luckely all the loose hair that float around while your are knitting, doesn't appear after blocking



Het Nederlandse patroon is al klaar en vanmiddag ga ik de Engelse breibeschrijving maken. Ik ga dus maar weer aan het werk want ik wil het nog wel op Etsy zetten vandaag.
Je kunt het patroon in het Nederlands bestellen door een mailtje te sturen.
De PDF kost €5. (het kan geopend worden met acrobat reader 5 of hoger)
Als je het liever uitgeprint en geplastificeerd hebt kost het €6 inclusief verzendkosten.

I've finished the Dutch pattern and I'm going to make the English version this afternoon. So I'm going back to work, I want it to be available on my Etsy shop today.
If you want to order the pattern, please send me an e-mail.
The PDF will cost €5 (you can open it with acrobat 5 or higher)
If you rather have a hard copy it will cost €6 including the shipping costs

Tot snel, ik beloof dat ik wat sneller post deze keer!

see you soon, I promise to post a bit sooner this time!


Geen opmerkingen: